13. 10. 2016.

Olivija Ardi - Pokloni mi Pariz

U izdanju Laguna.

Otkrijte Pariz kakav nikad niste videli u romanu Olivije Ardi!


Jolanda odlazi u Pariz za vikend na, kako se isprva činilo, romantičan izlet sa svojim dečkom, Alehom. On je, umesto u neki šarmantan hotel, odvodi do malog stana u ulicu Sorbije na sedmom spratu u zgradi bez lifta. Ali ta zgrada će joj postati dom, kad uz neočekivani obrt, Jolanda odluči da odloži svoj povratak u Valensiju i ostane da upozna grad koji je njen otac uvek želeo da joj pokaže. 

Patrik, veoma zgodni vlasnik stana, ponudiće joj smeštaj s tim da ona njemu zauzvrat pomogne oko kratkometražnog filma koji njegova producentska kuća snima o tom čarobnom gradu. On traži od nje da mu pokloni Pariz pomoću svojih pet čula, a Jolanda će, dok šeta njegovim ulicama, otkriti da dve stvari koje joj je otac ostavio u nasledstvo – ljubav prema francuskom jeziku i znanje znakovnog jezika – nisu bile slučajne.

Zbog snažne privlačnosti koju oseća prema Patriku, zabavnih i šašavih komšinica iz Ulice Sorbije i nekoga veoma posebnog, ko će iznenada ući u njen život, povratak u Valensiju će joj pasti mnogo teže nego što je mislila.  


Jedan od najlepših ljubavnih romana koje sam pročitala ove godine! 


Jedna Špankinja mi je pre nekoliko godina preporučila da pročitam bilo koju knjigu Olivije Ardi,pa sam bila jako prijatno iznenađena kad sam videla ovaj naslov u Laguninom izdanju. Knjiga je prava poslastica, uživala sam u svakoj stranici. 


„Potrebno mi je da vidim grad kroz tebe. Tvoj pogled je čist,radoznao, prijemčiv poput pogleda novorođenčeta koje prvi put otvara oči.“ 


Volela sam da šetam ulicama Pariza, sa Jolandom i Patrikom,kao i njihov međusobni odnos koji je normalan i realan, sa mnogo hemije i ispunjen svakodnevnim problemima sa kojima se svi suočavamo. 


„Od tvog života pored mene napraviću film najlepši od svih.“


Patrik! Zaljubila sam se u njega, kao i u Pariz. On sebe ne doživljava kao romantičnu osobu, ali sa Jolandom on otkriva tu svoju skrivenu stranu.


„Prvi u čelo, drugi ovlašan a treći za obdanište. Ako pokušava da izazove kod nje žudnju za pravim-pravcatim poljubcem, taj metod bogami donosi rezlutate.“


Jolanda zrači optimizmom,bilo mi je jako zabavno čitati njene male avanture sa komšinicama, kao i kako se zaljubljuje u Patrika.  


Ti postižeš da svaki minut mog života bude vredan pamćenja.  


Stil pisanja je precizan, pažljiv, bogat detaljima, vrlo jasan i jednostavan, prosto prenosi lepotu izborom reči. Nadam se da će Laguna uskoro da nam prevede još neku Olivijinu knjigu, jer mi se ova baš dopala.  


„Ne znam da li postoji raj... Mislim da svako bira svoj. Ako je tako ja sam ga odabrala odavno. Pariz je moj raj.“





3 коментара:

  1. Muchísimas gracias, Milika. Me emocionan las palabras tan bonitas que dices sobre la historia de Patrick y Yolanda. Muchas gracias por tu estupenda opinión, por leer el libro y, sobre todo, por amar a mis personajes tanto como yo. Un abrazo fuerte desde España.

    ОдговориИзбриши
  2. Lijepa recenzija. Jeli ovo strana autorica? Sam je tražila na Goodreadsu i nisam je našla. Željela bi pročitat, jer me privukao tvoj post ;)

    http://knjigoljubka.blogspot.si/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, autorka živi u Španiji.
      Goodreads link za knjigu: https://www.goodreads.com/book/show/32312233-pokloni-mi-pariz
      Hvala ti puno, knjiga je zaista sjajna.

      Избриши